Klauzula informacyjna dla klientów
Niniejsza klauzula informacyjna dotyczy danych osobowych przetwarzanych przez Grupa Unimax S.A., („Administrator" lub „my”) jako administratora danych osobowych, sposobów, w jakie są one wykorzystywane, a także praw osób fizycznych związanych ze zbieraniem i wykorzystywaniem takich danych. Jeśli macie Państwo jakiekolwiek pytania lub uwagi, prosimy o kontakt na adres IOD@grupaunimax.pl
W celu prowadzenia działalności Administrator zbiera i wykorzystuje informacje identyfikujące osoby fizyczne (zwane również "danymi osobowymi"), w tym informacje o osobach współpracujących z Administratorem.
W ramach naszego zobowiązania do ochrony danych osobowych pragniemy Państwa w przejrzysty sposób poinformować dlaczego i w jaki sposób Administrator gromadzi, wykorzystuje oraz przechowuje Państwa dane osobowe oraz jakie są Państwa prawa i nasze obowiązki w związku z tym przetwarzaniem.
1. Zakres informacji
Niniejsza klauzula informacyjna skierowana jest do osób fizycznych będących:
- dostawcami lub kontrahentami Administratora;
- potencjalnymi dostawcami lub kontrahentami Administratora;
- kontrahentami klientów Administratora;
- współpracownikami Administratora,
- pracownikami Administratora,
- pełnomocnikami Administratora,
- pozostałymi osobami, których dane przetwarzane są w związku z przepisami powszechnie obowiązującego prawa (np. w związku z wystawieniem i realizacją faktur)
2. Rodzaje danych osobowych
2.1. Dane podawane przez Klientów
W związku ze współpracą pomiędzy Państwem a Administratorem, możemy przetwarzać podane przez Państwa dane osobowe, takie jak:
- imię i nazwisko,
- numer PESEL,
- firma, adres prowadzenia działalności gospodarczej oraz adresy korespondencyjne,
- numer NIP lub REGON,
- dane kontaktowe (adres e-mail lub numer telefonu / fax),
- stanowisko służbowe,
- indywidualne numery identyfikacyjne,
- numer rachunku bankowego.
Administrator informuje, iż w razie zawarcia umowy pomiędzy Klientem a Administratorem, podanie danych określonych powyżej jest dobrowolne, lecz niezbędne dla celów zawarcia umowy oraz obsługi współpracy pomiędzy Państwem i Administratorem. Skutkiem niepodania danych jest brak możliwości należytego wykonania obowiązków wynikających z umowy.
2.2. Dane zbierane z innych źródeł
Administrator informuje, iż może również pozyskiwać dane osobowe z innych źródeł, takich jak:
- rejestry przedsiębiorców CEIDG lub KRS - w celu weryfikacji informacji podanych przez Kontrahentów. Zakres przetwarzanych danych będzie w takim przypadku ograniczony do danych dostępnych publicznie w odpowiednich rejestrach;
- podmioty, w których są Państwo zatrudnieni, lub których są Państwo reprezentantami. Zakres przetwarzanych danych obejmie w takim przypadku informacje konieczne do realizacji umowy pomiędzy Administratorem a takim podmiotem, np. informacje o ustaniu Państwa zatrudnienia u danego podmiotu, zmianie danych kontaktowych lub zmianie stanowiska służbowego,
- wewnętrzne bazy danych prowadzone przez Administratora lub spółki zależne
3. Podstawy prawne, cele i okresy przetwarzania danych
3.1. Podstawy prawne przetwarzania danych
Administrator informuje, że przetwarza dane osobowe wyłącznie, gdy ma ku temu podstawę prawną. Dane są przetwarzane jeśli:
- jest to niezbędne do wypełniania zobowiązań umownych,
- jest konieczne w celu wywiązania się z naszych obowiązków prawnych (np. obowiązek wystawienia faktury, udostępnienie danych na żądanie właściwych organów lub sądów),
- jest to niezbędne w celu realizacji uzasadnionego interesu Administratora, np.:
- ustalanie lub dochodzenie roszczeń cywilnoprawnych w ramach prowadzonej działalności, a także obrona przed takimi roszczeniami,
- weryfikacja danych kontrahenta w publicznych rejestrach,
- wymiana danych o klientach za pomocą systemów IT funkcjonujących u Administratora
3.2. Cele i okresy przetwarzania danych
Cel przetwarzania | Okres |
Wypełnianie zobowiązań umownych | Okres obowiązywania umowy oraz czas przedawnienia roszczeń z zawartych umów |
Weryfikacja tożsamości osób | Okres obowiązywania umowy pomiędzy podmiotem zatrudniającym daną osobę oraz Administratorem lub do momentu ustania zatrudnienia takiej osoby |
Wymiana danych o klientach | Okres, przez jaki dane o klientach przetwarzane są dla pozostałych celów |
Archiwizowanie danych | Okres wskazany w przepisach powszechnie obowiązującego prawa |
4. Przekazywanie danych osobowych
4.1. Przekazywanie danych osobowych w ramach grupy kapitałowej
Administrator przekazuje dane osobowe pracownikom Administratora, a także podmiotom powiązanym z Administratorem [LINK - Lista podmiotów powiązanych]
4.2. Przekazywanie danych osobowych poza grupę kapitałową
Administrator informuje, iż przekazywanie danych poza grupę kapitałową odbywa się w przypadku gdy jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych przez Administratora. Podmiotami (osobami trzecimi) mogą być:
- podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie obsługi IT i systemów IT stosowanych przez Administratora,
- ograny administracji publicznej
- sądy
- podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie
5. Prawa przysługujące Klientom i korzystanie z tych praw
5.1. Przysługujące prawa
Administrator, informuje o przysługujących uprawnieniach w związku z przetwarzaniem danych osobowych, tj.:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do przenoszenia danych;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - jeśli Państwa zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Państwa - narusza przepisy RODO.
Skorzystanie z ww. uprawnień wymaga wystosowania pisma na adres siedziby Administratora lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na stronie internetowej [LINK – formularz kontaktowy]